duminică, aprilie 16, 2006

Eroarea dusa la extrem - despre cum realizarea grupului JobStudenti@googlegroups a fost foarte problematica

In septembrie 2005 am lansat grupul JoburiStudenti@googlegroups.com si am promovat lansarea grupului. Cum s-a ajuns ca la 1 aprilie 2006 sa promovez un grup numit JobStudenti@googlegroups.com veti afla parcurgand acest post.

Erorile cele mai importante in promovarea si crearea grupului JoburiStudenti@googlegroups au fost urmatoarele:

1. exista multa lume cu cont pe Yahoo! mail si fara cont pe Gmail. Pentru inscriere pe JoburiStudenti@googlegroups.com fara a avea cont de Gmail era necesar sa dea un mail gol la JoburiStudenti-subscribe@googlegroups. Nu am precizat acest lucru si au existat multe persoane care nu au reusit sa se inscrie cu adresa de la Yahoo! mail;

2. cand am creat grupul, Google Groups mi-a solicitat opinia: cum ar fi bine sa primeasca emailurile in mod standard persoanele care se inscriu pe grup? (Select a default subscription type) Am ezitat intre Daily Digest (un singur Email cu toate mesajele zilei) si Email (mailuri individuale). Din greseala am ales No email. Toate persoanele care s-au inscris pe grup si nu au modificat setarea standard erau inscrise pe grup cu optiunea No email. Practic, aproape nimeni nu primea emailuri de la mine. Optiunea aceasta nu se putea modifica decat la crearea grupului. Daca as fi lasat aceasta setare, ar fi insemnat sa modific eu optiunea de livrare a mesajelor catre membri (sa ii pun pe toti pe Email, de exemplu). Din pacate, existau desigur persoane care au ales, ele insele, optiunea No email. Ar fi insemnat violarea optiunii personale, asa ca am hotarat sa sterg grupul, pentru a il recrea apoi cu o alta optiune de livrare standard a mesajelor.

3. Google Groups presupun ca m-a avertizat si atunci de faptul ca daca sterg grupul, nu voi putea recrea grupul cu vechiul nume (Please note that when you remove your group, the group name will no longer be available. This means that if you re-create your group later, you'll need to pick a new name.) Nu stiu daca din graba sau pentru ca atunci nu exista acel mesaj, dar nu am vazut mesajul. Am sters grupul si am vrut sa il recreez cu numele vechi. Nu s-a putut. Am contactat Google Groups. Fara raspuns. Problema cu numele era urmatoarea: am dat mesajul pe grupuri de discutii cu "alaturati-va grupului JoburiStudenti@googlegroups.com" intr-o anume zi - sa zicem 1 septembrie. Am sters grupul in aceeasi zi. Daca faceam un alt grup cu un nume diferit, inseamna ca oamenii care isi citeau emailurile in data de 2, 3, 4 samd septembrie ar fi incercat sa se alature grupului JoburiStudenti@googlegroups.com, grup care nu mai exista. Nu am avut alta optiune decat sa creez grupul JobStudenti@googlegroups.com si sa pierd toti potentialii membri care incercau sa se alature grupului JoburiStudenti@googlegroups.com dupa 1 septembrie;

4. Am creat grupul JobStudenti@googlegroups.com. Aveam lista de membri de la JoburiStudenti@googlegroups.com. Tot ce aveam de facut era sa dau Addauga (ADD) pentru cei 90 de membri. Simplu, nu? Da, doar ca Google Groups te avertizeaza: daca nu poti dovedi ca e o lista cu oameni care sunt de acord sa se adauge grupului tau, optiunea Add se transforma in Invite (invita). (mesaj din Help-ul Google Groups: If you don't provide enough information for us to verify that your add request is legitimate, we may convert your adds to invites. If you'd rather have us deny your request rather than convert it, please let us know in your request explanation.) Cum nu stiam acest lucru, am dat Add, optiunea mi-a fost transformata in Invite si din cei 90 de membri doar 40 au acceptat invitatia (un membru al fundatiei LEADERS mi-a spus ca nu a primit nici o invitatie si ca banuieste ca nu a trecut de filtrul anti-spam).

Concluzii:
1. au existat multi oameni cu conturi pe Yahoo! care nu s-au putut inscrie;
2. am ramas fara numele de grup pentru care facusem reclama;
3. am pierdut toti membrii care nu si-au citit mesajul foarte rapid in ziua in care am trimis mesajul cu "alaturati-va grupului";
4. toti membrii care nu au dat "accept invitatia" nu s-au regasit in noul nume al grupului;